روند رو به رشد به سمت غذاهای خانگی در بحبوحه همه گیر COVID-19 باعث افزایش تقاضا برای چاشنی ها و سس ها شده است.
متعاقبا، پیشبینی میشود بازار چاشنیها، سسها و سسهای هند از 217 میلیارد INR (2.9 میلیارد دلار) در سال 2021 به 290.6 میلیارد INR (3.4 میلیارد دلار) در سال 2026 با نرخ رشد ،یبی سالانه (CAGR) 6.0 درصد افزایش یابد. داده های جه،
این گزارش نشان میدهد که رشد بازار عمدتاً ناشی از دسته پانسمان است، که پیشبینی میشود سریعترین ارزش CAGR را با 11.2 درصد طی سالهای 2021-2026 ثبت کند.
پس از رده سسها، دسته سسهای پخت و پز مرطوب قرار میگیرد که پیشبینی میشود در مدت مشابه CAGR 10.1 درصد را ثبت کند.
بهاوین نایک، تحلیلگر مصرف کننده، می گوید: «در پس زمینه COVID-19، رژیم های غذایی سالم در همه گروه های سنی به یک اولویت تبدیل شده است، که این امر در ترجیح روزافزون مصرف کنندگان برای چاشنی ها، سس ها و سس هایی با محتوای قند کمتر منع، شده است.
علاوه بر این، با ادامه اعمال محدودیتها در مکانهای خدمات غذایی و اماکن عمومی، مصرفکنندگان شروع به تهیه و مصرف وعدههای غذایی و تنقلات در خانه ،د و منجر به افزایش تقاضا برای چاشنیها، سسها و سسها شد.
هایپر مارکت ها و سوپرمارکت ها در سال 2021 کانال توزیع پیشرو در بازار چاشنی ها، سس ها و سس های هندی بودند و پس از آن فروشگاه های رفاه و متخصصان غذا و نوشیدنی قرار داشتند.
هزینه سرانه چاشنی ها، سس ها و سس ها در هند از 0.6 دلار آمریکا در سال 2016 به 1.1 دلار در سال 2021 افزایش یافته است و انتظار می رود تا سال 2026 به 1.2 دلار آمریکا برسد.
در مقایسه با سطح جه، (11.4 دلار آمریکا) و منطقه (7.4 دلار آمریکا) کمتر بود.
Tata Sons Limited، Unilever و Nestle سه شرکت برتر در بازار چاشنیها، سسها و سسهای هندی در سال 2021 بودند و تاتا و Maggi برندهای پیشرو بودند.
نایک گفت: «مصرفکنندگان به طور فزایندهای از فواید و مزیتهای آشپزی خانگی برای سلامتی آگاه شدهاند و به چاشنیها، سسها و سسها متکی هستند تا با تلاش کمتر، وعدههای غذایی و میانوعدههای خود را اشتها آورتر کنند.
این مصرفکنندگان به تولیدکنندگان فشار میآورند تا چاشنیها، سسها و سسها را در قالبهایی با کاربرد آسان و با فرمولبندیهایی که حاوی مواد طبیعی بیشتر، شکر اضافه شده کمتر و بدون افزودنیهای شیمیایی هستند، عرضه کنند.»
منبع: https://foodnewsinternational.com/2022/02/24/asia-pacific-india-sees-uptake-in-seasonings-dressings-sauces-for-،me-cooking-finds-globaldata/